شبکه اجتماعی لینکدین به دنیای ویدئو مارکتینگ وارد شد

شبکه اجتماعی لینکدین به دنیای ویدئو مارکتینگ وارد شد


بازدید : 366 نفر

شبکه اجتماعی لینکدین Linkedin در میان کاربران فضای مجازی اکثراً به عنوان فضای برای کسب اطلاعات در حوزه کسب و کارها و تجارت و البته یافتن شغل جدید شناخته می شود. با وجود آنکه این شبکه اجتماعی اوایل امسال طراحی خود را بروز کرد، هنوز هم بسیاری از کاربران، لینکدین را یک شبکه اجتماعی مثل فیسبوک یا توییتر نمی‌دانند و به طور روزانه از آن استفاده نمی‌کنند.

طبق آمار غیررسمی لینکدین بیش از ۴ میلیون کاربر فعال ایرانی دارد این در حالی است که سطح کیفی کاربران این شبکه اجتماعی از دیگر شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام بسیار بالاتر است.

حال لینکدین قابلیت بسیاری مهمی را به شبکه اجتماعی خود اضافه کرده است و آن چیزی نیست جز پشتیبانی از ویدیوها! قابلیتی که از ماه گذشته تا کنون در لینکدین به شکل تست بود، اما حالا تمامی اعضای این شبکه اجتماعی می‌توانند به آن دسترسی داشته و ویدیوهای خود را آپلود کنند.
اپلیکیشن‌های iOS و اندروید لینکدین هم از ویدیوها پشتیبانی می کنند. مایکروسافت، صاحب لینکدین، اعلام کرده که امکان استریم زنده را طی چند هفته آینده در اختیار کلیه کاربران قرار می دهد.
از امکانات استریم زنده لینکدین می‌توان به مطلع شدن از موقعیت جغرافیایی تماشاکنندگان ویدیو، تعداد نظرات، لایک ها و بازدید ها اشاره کرد. حتی امکانی فراهم شده که از دیده شدن ویدیوهایتان توسط شرکت‌های بزرگ هم مطلع شوید.

امکان پخش ویدئو در لینکدین باعث خواهد شد تا این شبکه اجتماعی وارد یکی از اصلی‌ترین ترندهای فضای دیجیتال مارکتینگ یعنی ویدئو مارکتینگ Video Marketing شود. البته نباید فراموش کرد که لینکدین جزو آخرین شبکه‌های اجتماعی است که این قابلیت را اضافه کرده است.
این ویژگی در حال حاضر برای تمامی کاربران ایران فعال نشده است و تنها برخی از کاربران از ابزار آپلود ویدئو بهرمند شده‌اند.

البته به جز این ویژگی، لینکدین بخش گزارشات صفحات تجاری را نیز بروز کرده و امکانات زیادی را برای گزارشگیری و مقایسه با رقبا به آن افزوده است که با تحلیل آن می‌توان وضعیت موفقیت صفحه تجاری کسب و کار خود را به خوبی دنبال کنید.

مایکروسافت سال گذشته لینکدین را با مبلغ ۲۶ میلیارد دلار خریداری کرد و از آن زمان تا کنون بسیاری از برنامه های لینکدین پیش از خریداری شدن را عملی کرده است.