نیمکت جادویی دیزنی با ارائه‌ی واقعیت افزوده برای فعالیت گروهی

نیمکت جادویی دیزنی با ارائه‌ی واقعیت افزوده برای فعالیت گروهی


بازدید : 298 نفر

روزی خواهد رسید که حتی توقف جهت استراحت بر روی یک نیمکت در دیزنی لند جذاب می باشد. به لطف یک نمونه ی اولیه ی واقعیت ترکیبی تحقیقات دیزنی که نیمکت جادویی نامیده شده، می توان کنار قورقوری بداخلاق یا فیل در حال خرناس (شخصیت های بازی) نشست. این سیستم که به منظور تبدیل تجربه های واقعیت مجازی به فعالیت گروهی تر طراحی شده، به افراد امکان تعامل با شخصیت های انیمیشنی را در فضای سه بعدی می دهد و حتی می توان حضور آنها را از طریق بازخوردهای لمسی تعبیه شده در نیمکت حس کرد. با ما در بهترین ها در زمین همراه باشید.

واقعیت مجازی و افزوده از تجربه های فوق العاده به شمار می روند اما معمولا برای یک نفر با استفاده از هدست ارائه می شوند. هدف از پروژه ی نیمکت جادویی، جدا شدن از چنین تجهیزاتی است، و در عوض این تجربه به سادگی راه رفتن یا نشستن صورت می گیرد. نیمکت تشخیص می دهد که چه تعداد فرد وجود داشته و هر کدام کجا نشسته اند و سناریو های مختلفی را برای آنها اجرا می کند.

کاربران می توانند خود را در یک نمایش ویدئویی در جلو ببینند که به یک شخصیت کارتونی ملحق شده اند. اما به جای صرفا اضافه شدن انیمیشن ها در روی ویدئو، صحنه هم از طریق یک دوربین RGB و هم سنسور سنجش عمیق کینکت مایکروسافت به طور همزمان ضبط می شود و الگوریتمی به صورت بلادرنگ این دو محتوا را بهم الحاق می نماید. فضا در سه بعد در صحنه ی ویدئو بازسازی می شود و به افراد اجازه ی حرکت در جلو و عقب شخصیت ها را می دهد.

موش ماهلر، هنرمند دیجیتال اصلی تحقیقات دیزنی گفته است: «این پلتفرم یک تجربه ی چند حسگری را ایجاد کرده که در آن یک گروه می توانند مستقیما با یک شخصیت انیمیشنی تعامل داشته باشند. شعار ما برای این پروژه به این صورت است: شنیدن صدای رسیدن یک شخصیت، دیدن آنها در فضا، و حس نشستن آنها در کنار خود.»

احساسات بخشی از معادله است که توسط خود نیمکت کنترل می شوند. سیستم های حسی زیر نیمکت پنهان شده، صدای نشستن یا نوسان های ناشی از خروپف شخصیت انیمیشنی را بازسازی می کنند. نیمکت همچنین به تنظیم طبیعی صحنه، فریم بندی تعاملات حول یک شی حسی و جلوگیری از اندکی از موانع فنی در یک زمان، کمک می کند.

ماهلر گفته است: خود نیمکت نقش اساسی ایفا می کند. این نیمکت نه تنها شامل محرک های حسی بوده، بلکه جلوی مشکلات متعددی را که ممکن است پیش بیاید می گیرد. ما مکان و تعداد شرکت کنندگان را می دانیم و می توانیم به نگاه خیره آنها پی ببریم. به این شیوه یک صحنه با پس زمینه و پیش زمینه ایجاد شده که شرکت کنندگان نشسته در زمینه ی میانی قرار دارند. این نیمکت حتی به عنوان یک کنترلر خدمت می کند؛ تجربه ی واقعیت ترکیبی تا زمانی که فردی بنشیند، شروع نشده و شکل های مختلف افراد نشسته، انواع متفاوت تجربه را ایجاد می نمایند.