بسته بندی های نوآورانه

بسته بندی های نوآورانه


بازدید : 882 نفر

“بسته بندی” یک از موثرترین ابزارهای بازاریابی است که تاثیر شگرفی بر ذهنیت و تجربه ی خرید مصرف کنندگان خواهد داشت. بسته بندی های جذاب می توانند در جلب توجه مخاطبان نقش مهمی ایفا نمایند. چه بسا بسیاری از محصولات FMCG با کیفیت، بدون داشتن نامی شناخته شده و خاص، همواره در سبد خرید مشتریان قرار می گیرند. بیشتر به دلیل آنکه محصولاتشان بسته بندی های جذابی داشته و علاوه بر داشتن مزیت هایی ویژه مانند حفظ سلامتی و بهداشت محصول، استفاده از آنها نیز آسان است.

بسته بندی هایی خلاقانه هستند که به خوبی نام یک شرکت و برند را همراه خود نشان می دهند، در مصرف کنندگان ایجاد انگیزه می کنند و همچنین ارتباط مستقیم(تاثیر بر ذهن مشتری با استفاده از رنگ ها و شکل ها) و غیر مسقیم (راهنمایی مصرف کننده برای استفاده بهتر و آسان تر) با مصرف کننده برقرار می کنند. برخی تحقیقات نشان داده اند که حدود یک سوم از فرآیند تصمیم گیری برای خرید، منوط به ظاهر و بسته بندی کالا و محصولات است. رنگ ها، طراحی ها و به طور کلی نحوه ی بسته بندی ها می تواند در تصمیم گیری مشتریان نقش بسزایی داشته باشد. بسته بندی می تواند بخشی از تعهدات و وعده های برندها به مشتریان در جهت ارائه ی تجربه ای از کیفیت را نشان دهد. همچنین قرار دادن لوگو بر روی بسته بندی ها باعث می شود که قدرت شناسایی و ماندگاری در ذهن مخاطب افزایش یابد.

در ادامه به برخی بسته بندی های خلاقانه اشاره می کنیم که هرکدام از لحاظ زیبایی و کاربری آسان، مزیتی را برای مشتریان خود ایجاد کرده اند.

1. بیسکوئیت Bla Bla که با یک بسته بندی ساده اما خلاق، کاربری راحتی برای استفاده از آن ایجاد کرده است.

 

2. بسته بندی زیبای عسل که غیر مستقیم طبیعی وخالص بودن آن را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

 

3. کوکاکولا: طراحی تصویر شیشه نوشابه بر روی لیوان. گاه با ایده هایی ساده، می توان خلاقیتی بسیار چشم گیر ایجاد کرد.

 

4. بسته بندی هایی متفاوت آدامس از شرکت بزرگ Trident که علاوه بر جذابیت و زیبایی ظاهری آن، به صورت غیر مستقیم بر مصرف این آدامس و تاثیر آن بر سفیدی دندان نیز اشاره می کند.

 

5. بسته بندی های زیبای شیرینی Thelma’s که حس تازه بودن شیرینی ها را به مخاطبان خود انتقال می دهد.

6. ایده هایی بسیار خلاقانه و نوآورانه برای چایی های آماده (Tea bag)که هر یک از آنها به دنبال راهی جدید و متفاوت برای راحتی در استفاده بوده اند.

 

 

7. بسته بندی کره که به صورتی طراحی شده است که قسمتی از آن می تواند به عنوان یک چاقو نیز مورد استفاده قرار گیرد. بی شک ایده ای بسیار کاربردی است.

نکته ی حائز اهمیت این است که فرقی نمی کند محصولات شما، مواد غذایی و خوراکی است یا پوشاک و ابزار و وسایل و … باشد .  در هر صورت تاثیر بسته بندی بر ذهنیت مشتریان از یک برند را نمی توان نادیده گرفت.