تبلیغ کلایرول

تبلیغ کلایرول


بازدید : 277 نفر

هست یا نه؟

این عبارت ساده شکل دهنده کمپین بزرگ تبلیغاتی شرکت کلایرول است که در دهه 50 میلادی تاثیری شگرف بر بازار رنگ مو گذارده است.

هست یا نه؟

 این نام کمپین شرکت کلایرول است که سعی در فراگیر کردن رنگ مو در بین خانم ها داشت. در سال 1957 تنها یک زن در میان هر ۱۵ نفر از رنگ موی مصنوعی استفاده می‌کرد. اما ۱۱ سال بعد به گفته نشریه تایم این میزان به یک نفر از دو نفر رسید. کمپین شرکت کلایرول به حدی موفق بود که در برخی از ایالات از زنان خواسته شد که رنگ موی خود را در گواهینامه رانندگی شان اعلام کنند. معلوم است وقتی کمپین شما اوضاع را در اداره راهنمایی و رانندگی تغییر دهد ، حتما به جایی رسیده‌اید. شرکت کلایرول (Clairol) خلاف آنچه را که بیشتر بازاریابان انجام می‌دهند انجام داد. آنها نمی‌خواستند هر زنی که در خیابان راه می‌رود اذعان کند که از محصولات ایشان استفاده می‌کند. آنها می‌خواستند نشان دهند که محصولاتشان به حدی مرغوب است که نمی‌توان حدس زد فرد از رنگ مصنوعی ایشان استفاده کرده یا طبیعی است. گاهی اوقات رساندن این پیغام که چرا و چگونه محصول شما مثمر ثمر است برای مشتریان کافیست و نشان دادن این موضوع موثرتر از گفتن آن است.